قیمت طراحی سایت شما هنگامی که سایتتان با موبایل و تبلت هماهنگ است ، قطعا افزایش خواهد یافت اما این افزایش قیمت اصلا نگران کننده نیست زیرا شما با این مسئله ، کاربرانی که با موبایل و تبلت از سایتتان بازدیدمیکنند را جذب خود کرده و میتوانید آنها را به راحتی تبدیل به مشتری نمایید. کافیست سایتتان با موبایل و تبلت هماهنگ نباشد ،  آنوقت شما برای بازدید از سایتتان به کمک تلفن همراه میبایست با انگشت روی صفحه زوم کنید ، به چپ و راست بکشید و به سختی سایتتان را بررسی نمایید.

اما اکنون با خواندن این مطلب میتوانید بدانید که این مسئله چقدر به شما کمک خواهد کرد.

هنگامی که شخصی به سایت شما می آید ، بسیاری از عناصر در آن وجود دارد که بعضی از آنها از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار هستند. اگر شما در حال طراحی وب سایت برای کسب و کارتان هستید ، یکی از بزرگترین مسائلی که باید آن را رعایت کنید قابل استفاده بودن وب سایتتان است.این قابلیت اشاره به چگونه در دسترس بودن و کاربر پسند بودن یک وب سایت اشاره میکند . سایت شما باید دارای قابلیت استفاده بیشتری نسبت به رقبا باشد و اگر این قابلیت به خوبی وجود داشته باشد احتمال این که مردم در بازدید از سایت شما در صفحه های مختلف شما باقی بمانند و حتی در کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند بیشتر است. اگر سایت شما پیچیده باشد و استفاده از آن سخت ، مردم به وب سایت های دیگری مراجعه کرده و برای یافتن کالاها و خدمات مورد نیاز خود در وب سایت های دیگر جستجو میکنند. قابل استفاده بودن وب سایت میتواند تفاوتی اساسی میان سایت شما و رقبا ایجاد
آمارها نشان میدهد که استفاده از اینترنت با تلفن همراه تا پایان سال 2014  از اینترنت دسکتاپ سبقت خواهد گرفت. برای کسانی که در حال حاضر در هیئت مدیره شرکت های  طراحی وب سایت تلفن همراه مشغول به کار هستند در حال حاضر به طور رسمی این مسئله در اولویت است. طراحی تلفن همراه خواستار یک فلسفه کاملا متفاوت و چشم انداز مخصوص به خود است. برخی از این تفاوت ها واضح و برخی از وضوح کمتری برخوردار هستند.
باید مطئمن شوید که مطالب شما آموزنده و جذاب است. اگر مردم به مطلب خاصی از وب سایت شما علاقه مند هستند سعی کنید به آن توجه ویژه داشته باشید و روز به روز علاقه آن ها و تعداد علاقمندان را بیشتر کنید چرا که آنها متوجه میشوند شما به مطالب و محتوای خود اهمیت بسیاری میدهید و این نکته آنها را برای سرمایه گزاری در وب سایت شما بیشتر و بیشتر جذب خواهد کرد. مختصر و مفید بودن و همچنین ساده بودن مطالب بسیار مهم است و باید به آن اهمیت زیادی دهید . همچنین مطالب و محتوای شما باید از نظر نگارشی و غلط املایی و اشتباهات تایپی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد و کوچکترین اشتباهی در آن نباشد ، این مسئله کاربر را برای خواندن سایر مطالب شما ترغیب میکند.
طراحی پاسخگو با تشخیص نوع دستگاه کاربر (رومیزی، تلفن همراه و...) و تنظیم خصوصیات مخصوص به هر طرح کار میکند . از جمله مزایای استفاده از طراحی وب سایت پاسخگو این است که تنها یک URL لازم است. به همین دلیل نگاه و احساسی که از دیدن سایت به انسان منتقل میشود با در نظر گرفتن همان دستگاه، یک جنبه مهم برای وفاداری نام تجاری و به رسمیت شناختن نام تجاری است. از طرف دیگر طراحی وب سایت پاسخگو به ندرت برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است. از آنجا که HTML زبان مورد استفاده برای  هر دو مورد ( دسکتاپ و تلفن همراه ) است ، محتوای سایت برای هر دو به یک اندازه خوب و کاملا یکسان است. با این حال، اغلب کاربران تلفن همراه انتظارات و نیازهای مختلفی دارند. عملکرد کندتر و ناوبری نیز اشکالات بالقوه طراحی وب سایت پاسخگو است.
هنگامی که طراحی سایت خود را انجام میدهید مسائل مختلفی وارد بازی طراحی میشوند ، اما اینکه سایت شما با مخاطبان خود تعامل داشته باشد یک نکته کلیدی و مهم است که باعث میشود شما بتوانید در بازار جهانی نیز به رقابت با رقبای خود بپردازید . پس اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاربر پسند و برای استفاده آسان است به طوری که شما می توانید به مردم دقیقا همان چیزی را نشان دهید ه آنها می خواهند و کسب و کار خود را به راحتی به موفقیت نزدیک کنید.
استراتژی دوم این است که برای ایجاد یک سایت برای دسک تاپ و یک سایت جداگانه برای کاربران تلفن همراه اقدام شود .با توجه به انتظارات مختلف کاربران این راه میتواند حرفه ای تر باشد. سایت اختصاص داده شده به تلفن همراه معمولا سریعتر بارگذاری شده و اجرای بهتری را نسبت به سایت طراحی شده پاسخگو داراست. ضرر واضح طراحی سایت های اختصاص داده شده این است که شرکت ها باید بیش از یک سایت را برای یک نام تجاری واحد مدیریت طراحی کنند. این کار باعث به سردرد افتادن طراحان برای انتشار یک پیام در هر دو سایت میشود. برای کاربران نیز مشکلاتی به وجود خواهد آمد ، به خصوص اینکه شخصی با استفاده از دسکتاپ به یک سایت مخصوص تلفن همراه وارد شود یا برعکس. طراحان باید از مسیر لینک ها و دیگر ابزار سمت سرور اطمینان حاصل کنند تا کاربران نسخه مناسب تری در اختیار داشته باشند و دچار مشکل نشوند .